Η αποτυχία στις εξετάσεις και ο οικογενειακός κύκλος του άγχους.

Share:

Χαρά Βλαχοδήμου

Ψυχοθεραπεύτρια – Κλινική Ψυχολόγος

www.charavlachodimou.gr

Facebook page: Ψυχικές Καταδύσεις

Ακούστε τη συζήτηση με τη Χαρά Βλαχοδήμου ακριβώς κάτω από την εικόνα!

Το παιδί που έχει να αντιμετωπίσει τη δοκιμασία που ονομάζεται “πανελλήνιες εξετάσεις” ζει μία από τις πιο αγχωμένες περιόδους της ζωής. Είναι αγχωμένο,φοβισμένο, κατακλυσμένο από συναισθήματα και σκέψεις. Είναι σε ένα μεταβατικό στάδιο και είναι ευάλωτο στις αλλαγές. Είναι κουρασμένο και μπερδεμένο.

Στρες: Το αρνητικό άγχος μετατρέπεται σε κατάσταση.

Αγχος: Αίσθημα ανησυχίας, άγχους, φόβου. Είναι ίσως απροσδιόριστης φύσης. Μπορεί να είναι δημιουργικό ή αρνητικό.

Όταν το άγχος είναι δημιουργικό:

  • Καθορίζω το πρόβλημα
  • Εξετάζω τα δεδομένα μου
  • Δεν προβλέπω, δεν υποτιμώ – υπερτιμώ
  • Εξετάζω τις εναλλακτικές μου
  • Ξεκαθαρίζω τον στόχο μου
  • Εκτιμώ τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα
  • Κάνω «προπόνηση», σωστή προετοιμασία
  • Κάνω αποτίμηση των αποτελεσμάτων

Το άγχος πρέπει να υπάρχει. Να μεταμορφώνεται σε δύναμη, ενέργεια, κριτική σκέψη!

Και η αποτυχία;

Πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που βλέπουμε την αποτυχία.

Αποτυχία = κρίση= ευκαιρία αλλαγής = μεταμόρφωση = επιτυχία.

Η αποτυχία δεν είναι κάτι για να ντρεπόμαστε. Είναι το απαραίτητο συστατικό της επιτυχίας. Χωρίς αποτυχίες δεν οδηγούμαστε στις επιτυχίες.

Αυτό που θα θεωρήσετε εσείς αποτυχία, θα θεωρήσουν και τα παιδιά σας.

Κάτι πολύ χρήσιμο θα ήταν να αντιμετωπίζουμε τον εαυτό μας σαν το προπονητή του παιδιού που ετοιμάζεται ή σαν το στρατηγό και με διάφορες στρατηγικές να βοηθήσουμε σε όσο το δυνατό καλύτερο αποτέλεσμα.

Τεχνικές Διαχείρισης Άγχους στις εξεταστικές.

Σταθερό περιβάλλον διαβάσματος

Σταθερά διαλείμματα (αλλαγή περιβάλλοντος)

Προκαθορισμένες ώρες διαβάσματος (ανάλογα με τον κάθε μαθητή)

Προκαθορισμένες ώρες εκτόνωσης

Κατάλληλη διατροφή

Κίνηση ως αντισταθμιστικός παράγοντας

Το πρόγραμμα διαμορφώνεται επάνω στον κάθε μαθητή

Απαραίτητος ύπνος για τη διάθεση και την αντοχή

Και μερικά tips για τους γονείς:

Μην μιλάτε σαν να κάνετε κήρυγμα. Πρέπει να λειτουργείτε σαν πυροσβεστικό και να μην ερεθίζετε και άλλο την ήδη τεταμένη ατμόσφαιρα.

Σεβαστείτε τον αγώνα, φροντίστε για το κατάλληλο περιβάλλον του παιδιού.

Προσαρμοστείτε στο πρόγραμμα του παιδιού. Είναι αναγκαία η ασφάλεια και η σταθερότητα.

«Είτε γράψεις καλά, είτε όχι, εγώ σε αγαπάω», τίποτα δεν είναι δεδομένο.

Μη συγκρίνετε παιδιά ή τρόπο διαβάσματος.

Μη μιλάτε για τα κατορθώματα σας, αποφύγετε να θέσετε τη θέση σας σε ανταγωνισμό.

Δώστε επιλογές, δημιουργείστε ευκαιρίες

Είναι μόνο εξετάσεις από τις πολλές, μα πάρα πολλές που θα ακολουθήσουν. Δεν είναι το τέλος του κόσμου.

Previous Article

Οι δολοφόνοι της δημιουργικότητας των παιδιών.

Next Article

Ο Dai-Sifu Emin Boztepe για το φόβο, τη σχέση δασκάλου-μαθητή και την πολεμική τέχνη Wing Tzun Kung Fu

Related articles