Η Τέχνη της Επικοινωνίας – Β΄Μέρος

Share:

Αναστασία Βαρσαμοπούλου

Ψυχολόγος με Ειδίκευση στη Συμβουλευτική Ψυχολογία, στην Ψυχοθεραπεία Gestalt και στην Εικαστική Ψυχοθεραπεία (Art Therapy)

Έχει ειδικευτεί στο Ινστιτούτο Brain engineering στη Νέα Υόρκη των Ηνωμένων Πολιτειών, στο τομέα της νευροανάπτυξης του εγκεφάλου, με ειδίκευση τον αυτισμό.

www.anastasiavarsamopoulou.gr

 

  • Το µήνυµα θα πρέπει να διατυπωθεί µε τέτοιο τρόπο ώστε να διατηρήσει την προσοχή του ακροατή και να µην τον αναγκάσει να παρακολουθήσει τη συζήτηση µε απροθυµία ή ακόµη να αποχωρήσει από αυτή. Υπάρχουν πολλές τεχνικές διατήρησης της προσοχής του ακροατή οι πιο σηµαντικές από τις οποίες είναι οι ακόλουθες:
  • Το θέµα που έχει επιλεγεί θα πρέπει να ενδιαφέρει τον ακροατή
  • Η επικοινωνία µε τον ακροατή θα πρέπει να είναι ευγενική και να µην οδηγεί σε προσβολή της προσωπικότητάς του.
  • Θα πρέπει να αποφεύγουµε τη χρήση σαρκαστικού ύφους καθώς αυτό συνήθως παραπέµπει σε συναισθήµατα θυµού και εκνευρισµού που είναι σίγουρο πως θα απωθήσουν τον ακροατή.
  • ∆εν θα πρέπει να καταφεύγουµε σε αρνητικές συγκρίσεις – π.χ. να απευθύνουµε σε κάποιο µαθητή φράσεις του τύπου «ο αδερφός σου τα καταφέρνει πολύ καλύτερα από σένα».

 

Εμπόδια προσεκτικής ακρόασης: 

-Πραγματοποίηση συγκρίσεων.

Προσπάθεια ταυτοποίησης της ψυχοσύνθεσης του οµιλητή: Η αντίδραση αυτή χαρακτηρίζει ακροατές που είναι πάντα δύσπιστοι στα λεγόµενα των οµιλητών και προσπαθούν να διαβάσουν τη σκέψη τους έτσι ώστε να µάθουν αυτό που πραγµατικά πιστεύουν οι ίδιοι και όχι αυτό που τους λέει ο συνομιλητής τους

-Επιλεκτική ακρόαση και φιλτράρισμα μηνυμάτων.

-Προκαταλήψεις

-Απώλεια εστίασης προσοχής βασισµένη στο συναίσθηµα: Σε πολλές περιπτώσεις είναι αρκετά συνηθισµένο µια φράση ή ενέργεια του οµι- λητή να ξυπνήσει στον ακροατή παλιές αναµνήσεις ευχάριστες ή δυσάρεστες. Στην περίπτωση αυτή ο ακροατής εγκαταλείπει τελείως την οµιλία και βυθίζεται µέσα στις σκέψεις του ονειροπολώντας και ταξιδεύοντας στο παρελθόν ενθυµούµενος τα βιώµατα που έζησε.

-Άµεση προσπάθεια εύρεσης λύσης :Η αντίδραση αυτή χαρακτηρίζει ακροατές που συµµετέχουν σε συζητήσεις που γίνονται µε σκοπό την εύρεση λύσεως για κάποιο πρόβληµα. Στην περίπτωση αυτή ο ακροατής δεν έχει την υποµονή να ακούσει την πλήρη ανάπτυξη του προβλήµατος από τον οµιλητή αλλά µετά την ακρόαση των λίγων πρώτων φράσεων «εγκαταλείπει» την ακρόαση και προσπαθεί να βρει άµεσες λύσεις για το υφιστάµενο πρόβληµα.

Πλήρης άρνηση και απόρριψη: Η αντίδραση αυτή χαρακτηρίζει κακόβουλους ακροατές που συµµετέχουν σε µια συζήτηση µε αποκλειστικό σκοπό να την παρακωλύσουν είτε ανιδιοτελώς (γιατί απλά τρέφουν αρνητική προκατάληψη για το θέµα) είτε ιδιοτελώς (για να εξυπηρετήσουν δικά τους συµφέροντα ή γιατί έχουν παρακινηθεί από άλλους να το πράξουν έναντι κάποιας αµοιβής).

-Ισχυρογνωμοσύνη και αμετάκλητη στάση.

Η σημασία της μη λεκτικής επικοινωνίας

Μηνύματα που αφορούν συναισθήματα και στάσεις προέρχονται :

  • κατά 7% από τις λέξεις που χρησιμοποιούμε,
  • κατά 38% από τη φωνή μας
  • και κατά 55% από τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις του προσώπου (Κανδυλάκη, 2001)

Αυτά και άλλα πολλά ακούστε στη συζήτηση στο πλάισιο κάτω από την εικόνα.

  • Ακούστε και το πρώτο μέρος:

και εδώ οι σημειώσεις από το 1ο μέρος >>>>>>> 1ο Μέρος

Ακούτε επίσης και στις εφαρμογές για κινητά.

iPhone / iPad: Η εφαρμογή Podcasts που υπάρχει εργοστασιακά σε όλα τα iphone/ipads. Ψάχνετε GiatiOxi και κάνετε συνδρομή. Είναι δωρεάν. Φυσικά και μέσω iTunes.

Android: Στις δωρεάν εφαρμογές:

TuneIn radio
Stitcher
Soundcloud
Podcast Addict
Acast

και όπου αλλού υπάρχουν podcasts, ψάχνετε GiatiOxi και μας ακολουθείτε.

Μέσω των εφαρμογών, έχετε πρόσβαση στις εκπομπές νωρίτερα!

GiatiOxi. Το ελληνικό podcast!

Previous Article

Ποτέ δεν είναι αργά για επιχειρείν.

Next Article

Χριστουγεννιάτικες Ιστορίες

Related articles