Μόνο το μυαλό δεν φτάνει – Ναούμ Λιώτας

Share:

Ναούμ Λιώτας

Ψυχοθεραπευτής Gestalt – Business Coach

Arts in HRM

 

www.artsinhrm.blogspot.com

 

Με τον όρο συναισθηματική νοημοσύνη νοείται «η ικανότητα να αναγνωρίζει κανείς τα δικά του συναισθήματα, να τα κατανοεί και να μπορεί να τα ρυθμίσει και να τα διαχειριστεί. Είναι επίσης η ικανότητα να αναγνωρίζει και να κατανοοεί τα συναισθήματα των ανθρώπων γύρω του και να μπορεί να χειρίζεται αποτελεσματικά τόσο τα δικά του συναισθήματά του όσο και τις διαπροσωπικές του σχέσεις».

η Συναισθηματική Νοημοσύνη καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο:

a)συμπεριφερόμαστε

b)χειριζόμαστε την πολυπλοκότητα των κοινωνικών μας σχέσεων

c)παίρνουμε προσωπικές αποφάσεις που καταλήγουν σε θετικά αποτελέσματα.

  • Επικρατούσε η πεποίθηση ότι ένα άτομο με υψηλό δείκτη νοημοσύνηςμπορεί να πετύχει σε κάθε τομέα της ζωής του. Ωστόσο, με το πέρασμα των χρόνων η θεωρία αυτή άρχισε να παρουσιάζει ”κενά” και να μην ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα.
  • Έτσι λοιπόν μελέτες και έρευνες απέδειξαν ότιυπάρχουν ορισμένοι παράγοντες εκτός της ευφυίας που επηρεάζουν αλλά και συμβάλλουν σημαντικά στην πορεία τόσο της επαγγελματικής όσο και της προσωπικής ζωής των ανθρώπων. Οι παράγοντες αυτοί αποτελούν και τη λεγόμενη συναισθηματική νοημοσύνη.

5 συναισθηματικές δεξιότητες.

  • Αυτοεπίγνωση (selfawareness)
  • Αυτοέλεγχο (selfregulation)
  • Κίνητρα συμπεριφοράς (motivation)
  • Ενσυναίσθηση (empathy)
  • Κοινωνικές δεξιότητες (social skills)

Η ενσυναίσθηση οικοδομείται πάνω στην αυτεπίγνωση. Όσο περισσότερο ανοικτοί είμαστε στις ίδιες μας τις συγκινήσεις, τόσο πιο ικανοί είμαστε στο να αντιλαμβανόμαστε τα συναισθήματα. …Αυτοί που δεν έχουν ιδέα περί του τι συναισθήματα νιώθουν οι ίδιοι, αισθάνονται εντελώς χαμένοι μόλις χρειαστεί να γνωρίσουν όσα νιώθουν όλοι οι άλλοι γύρω τους. 

Η ενσυναίσθηση είναι η ικανότητα να κατανοήσει κανείς ή να αισθανθεί αυτό που βιώνει κάποιος άλλος μέσα στο πλαίσιο αναφοράς του άλλου – δηλ. η ικανότητα να βάλει κάποιος τον εαυτό του στη θέση κάποιου άλλου. Έχει να κάνει με το να μπορώ να δω με τα μάτια του άλλου, να μπορώ να ακούσω με τα αυτιά του άλλου και να μπορώ να νιώσω με την καρδιά του άλλου.

Πως μπορείτε να αυξήσετε τη συναισθηματική σας νοημοσύνη:

1. Σταματήστε να συμπεριφέρεστε στα συναισθήματά σας ως καλά και κακά και αφεθείτε σε συναισθήματα που μπορεί να σας είναι άβολα.

2. Παρατηρήστε την επιρροή που έχουν σε εσάς, τη συμπεριφορά σας και το περιβάλλον σας τα συναισθήματά σας.

3. Αισθανθείτε τα συναισθήματά σας στο σώμα σας.

4. Ανακαλύψτε και να ξέρετε τα κουμπιά σας (π.χ. τι είναι αυτό που πυροδοτεί το θυμό μου;)Παρατηρήστε τον εαυτό σας από μια απόσταση.

5. Κρατήστε ένα ημερολόγιο συναισθημάτων.

6. Να μην ξεγελιέστε από μια κακή διάθεση ούτε από μια καλή διάθεση.

7. Δώστε χρόνο στον εαυτό σας να αναρωτηθεί γιατί κάνει τα πράγματα που επιλέγει να κάνει.

Αυτά και άλλα πολλά συζητάμε με στο podcast της συζήτησης που βρίσκεται κάτω από την εικόνα στο widget του Soundcloud.

Ακούτε επίσης και στις εφαρμογές για κινητά.

iPhone / iPad: Η εφαρμογή Podcasts που υπάρχει εργοστασιακά σε όλα τα iphone/ipads. Ψάχνετε GiatiOxi και κάνετε συνδρομή. Είναι δωρεάν.

 

Android: Στις δωρεάν εφαρμογές:

TuneIn radio
Stitcher
Soundcloud
Podcast Addict
Acast

και όπου αλλού υπάρχουν podcasts, ψάχνετε GiatiOxi και μας ακολουθείτε.

Μέσω των εφαρμογών, έχετε πρόσβαση στις εκπομπές νωρίτερα!

GiatiOxi. Το ελληνικό podcast!

Previous Article

SmokeFreeBrain – Κόψτε το κάπνισμα με τη βοήθεια του ΑΠΘ

Next Article

Τι είναι η Μη Βίαιη Επικοινωνία ή αλλιώς, “η Γλώσσα της Καρδιάς”; – Μαρία Τελίδου

Related articles