Πως να επικοινωνήσετε καλύτερα με τα παιδιά

Share:

Κρίστυ Πόππη

Παιδοψυχολόγος

www.kristipoppi.com

Ένας από τους βασικούς λόγους που ένας γονιός επισκέπτεται έναν παιδοψυχολόγο είναι γιατί δεν έχει την επικοινωνία που θα ήθελε με το παιδί του.

Ξεχωρίζοντας 2 συγκεκριμένα είδη γονεικότητας (parenting), τον αυστηρό και τον υποχωρητικό, παρατηρούμε τα εξής:

Ο αυστηρός

            Οι αυστηροί και τιμωρητικοί γονείς πιστεύουν ότι έτσι δεν θα κακομάθουν τα παιδιά τους και θα τα μάθουν να συμπεριφέρονται καλύτερα. Όμως, αυτό που συμβαίνει τελικά, είναι τα παιδιά να αποκτούν χαμηλή αυτοπεποίθηση και συμπεριφέρονται ακόμη πιο άσχημα.

Τα παιδιά καλό είναι να εσωτερικεύσουν την αυτοπειθαρχία και την υπευθυνότητα, κάτι το οποίο δεν μπορούμε να πετύχουμε με τα πολύ αυστηρά όρια και τις συνεχείς τιμωρίες. Όταν ένας γονιός είναι πολύ αυστηρός το παιδί αισθάνεται ότι ένα κομμάτι του εαυτού του δεν είναι αποδεκτό και ότι οι γονείς δεν είναι εκεί για να το βοηθήσουν να διαχειριστεί όλα αυτά τα δύσκολα συναισθήματα.

Ο υποχωρητικός

Ο υποχωρητικός γονέας δεν βάζει όρια. Για παράδειγμα, αφήνουν τα παιδιά να κοιμούνται αργά και καταλήγουν να έχουν νευρικά και εξαντλημένα παιδιά. Το παιδί ενός υποχωρητικού γονιού μαθαίνει ότι η απογοήτευση, ο θυμός και η λύπη δεν αντέχονται αφού οι γονείς θα κάνουν τα πάντα για να αποφύγουν όλα αυτά τα συναισθήματα και έτσι δεν ενισχύεται η συναισθηματική νοημοσύνη.

Και οι δυο τρόποι γονεικότητας βλέπουμε ότι σαμποτάρουν μια υγιή θετική σύνδεση με το παιδί αφού οι γονείς δεν κερδίζουν την εμπιστοσύνη των παιδιών τους και αντίστροφα.

Προτάσεις και συμβουλές για θετική σύνδεση και αποτελεσματική επικοινωνία

  • Περνάτε χρόνο εξατομικευμένα με το κάθε παιδί και έχετε σταθερά το ραντεβού σας για παιχνίδι, τότε θα δείτε πολλές αλλαγές στην ζωή σας. Είναι πολύ σημαντικό το ελεύθερο παιχνίδι χωρίς κανόνες.
  • Μπορείτε να αποκτήσετε κάποιες συνήθειες, να δημιουργήσετε μικρά τελετουργικά που σας βοηθάνε να επανασυνδεθείτε με το παιδί μέσα στην μέρα.
  • Η αγκαλιά παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και είναι αναγκαία για την ανάπτυξη του παιδιού.
  • Προσπαθήστε να μην έχετε ανοιχτή τηλεόραση, tablet κλπ όταν αλληλεπιδράτε με το παιδί και φροντίστε να τρώτε όλοι μαζί στο τραπέζι.
  • Καλό είναι να είστε στο ύψος του παιδιού και να διατηρείτε οπτική επαφή.
  • Η προετοιμασία, η σταθερότητα το πρόγραμμα και οι κανόνες βοηθάνε τα παιδιά να νιώσουν ασφάλεια.
  • Είναι σημαντικό να ξέρουν τα παιδιά ότι δεν εγκρίνετε μια κακή συμπεριφορά όχι ότι απορρίπτετε τα ίδια. Επιβεβαιώστε τα παιδιά ότι ακόμα και όταν επιδεικνύουν μια αρνητική συμπεριφορά εσείς πιστεύετε ότι είναι “καταπληκτικά” και τα αγαπάτε.
  • Να πιστεύετε στις δυνάμεις τους και να τους το δείχνετε αλλά μην το παρακάνετε και αφήσετε την δική σας αγωνία να πετυχαίνουν σε όλα να μπει ανάμεσα στην σχέση σας.

Κάθε γονιός θέλει το παιδί του να τον ακούει, όχι όμως να τον υπακούει, γιατί θέλουμε να μάθουν να σκέφτονται μόνα τους και να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα. Δεν θέλουμε στην ζωή τους να υπακούνε αβίαστα όποιον αισθάνονται περισσότερο ισχυρό.

Η ασφάλεια που αισθάνεται ένα παιδί όταν γνωρίζει οτι έχει τον γονιό στο πλευρό του είναι και αυτή που επιτρέπει στο παιδί να ρισκάρει, να απογοητευτεί, να μάθει και να εξελιχθεί. Η θετική σύνδεση με το παιδί είναι το μυστικό της επιτυχίας για αποτελεσματική επικοινωνία.

Αυτά και άλλα πολλά συζητάμε με στο podcast της συζήτησης που βρίσκεται κάτω από την εικόνα στο widget του Soundcloud.

Ακούτε επίσης και στις εφαρμογές για κινητά.

iPhone / iPad: Η εφαρμογή Podcasts που υπάρχει εργοστασιακά σε όλα τα iphone/ipads. Ψάχνετε GiatiOxi και κάνετε συνδρομή. Είναι δωρεάν.

Android: Στις δωρεάν εφαρμογές:

TuneIn radio
Stitcher
Soundcloud
Podcast Addict
Acast

και όπου αλλού υπάρχουν podcasts, ψάχνετε GiatiOxi και μας ακολουθείτε.

Μέσω των εφαρμογών, έχετε πρόσβαση στις εκπομπές νωρίτερα!

GiatiOxi. Το ελληνικό podcast!

Previous Article

Ο προγραμματισμός στη διατροφή και το diet coaching

Next Article

Από τον καναπέ… τρέχω 5 χλμ.

Related articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *