Όταν κυνηγάς το χρόνο

Share:

Ελισάβετ Αντωνιάδου

Κοινωνική Λειτουργός – Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας

 www.ear-ndi.gr

Άγχος, πίεση, αδιέξοδο – μονόδρομος. Ένα γεμάτο υποχρεώσεις πρόγραμμα είτε αυτό περιλαμβάνει εργασιακές υποχρεώσεις, είτε γονεικές- υποστηρικτικές προς αγαπημένο πρόσωπο, είτε φροντίδας του εαυτού ή διασκέδασης. Συχνά όλα μαζί.

Χαρακτηριστική σε όλες τις περιπτώσεις η αίσθηση του κενού, η κούραση, η αίσθηση ανικανοποίητου… σαν να μην είναι στην επιλογή μου το πρόγραμμα μου.

Κάθε άνθρωπος εγκλωβισμένος στους ρυθμούς της καθημερινότητας του νιώθει ότι δεν δικαιούται κάποια αλλαγή. Τα πράγματα είναι προαποφασισμένα γι’ αυτόν, παρ’ ότι τείνουμε να κρίνουμε ο ένας τον άλλον πολύ αυστηρά.

Τι συμβαίνει λοιπόν;

  • Κουλτούρα – τρόπος ζωής. Ο ελεύθερος χρόνος είναι ενοχοποιημένος. Οι παππούδες μας, οι γονείς μας, εμείς και η νέες γενιές δεν λάβαμε ποτέ το μήνυμα πάρε το χρόνο σου. Υπάρχει μία κρυφή αξία στην ζωή μας, η βιασύνη.

Αποτέλεσμα είναι να μην εγκρίνουμε τον ελεύθερο χρόνο ως χρήσιμο μέρος της καθημερινότητας μας.

  • Ένας ιδανικός τρόπος να αποφεύγω να αφουγκραστώ τα δύσκολα συναισθήματα που αισθάνομαι , να αποφεύγω να αναλάβω την ευθύνη της ζωής μου, τις δύσκολες καταστάσεις που προτιμώ να μην αντιμετωπίσω.
  • Βρισκόμαστε στην εποχή όπου η κοινωνική μας αξία μετράται από το έχω και λιγότερο από το είμαι

Όταν χάνουμε το εαυτό μας αντί να τον βρίσκουμε….

Όλα τα παραπάνω μπορούν να λειτουργούν θετικά προς εμάς και τους στόχους μας. Όταν όμως παρασυρόμαστε και μπαίνουμε σε έναν αυτοματισμό όπου παύουμε να κάνουμε τις επιλογές μας, αντιθέτως αυτές μας βρίσκουν, τότε ίσως είναι σημαντικό να δώσουμε προτεραιότητα και στον εαυτό μας.

Σε τι βοηθάει ο ελεύθερος χρόνος και πώς να τον βρω;

Είναι σημαντικό να βρούμε συγκεκριμένο χρόνο για τον εαυτό τους, σαν να κλείνουμε ένα πολύ σημαντικό ραντεβού των 20 λεπτών, που δεν έχει την πολυτέλεια να γίνει πολύ αργότερα.  Σε αυτό το χρόνο, να αναλογιστούμε πως θα συμπεριλάβουμε στο πρόγραμμα  μας, χρόνο για μας, όσο μπορεί ο καθένας, από 20 λεπτά και πάνω. Π.χ. κάποιος μπορεί να ξυπνάει 15-20 λεπτά νωρίτερα ή να κοιμάται 15-20 λεπτά αργότερα ώστε να αφιερώσει αποκλειστικά στον εαυτό του αυτό τον χρόνο ακόμη και εάν απλώς κάθεται ή ξαπλώνει ή πίνει τον καφέ του. Κάποιος άλλος μπορεί να λειτουργεί καλύτερα προσφέροντας 1 ή 2 ώρες συνεχόμενες την εβδομάδα αποκλειστικά στον εαυτό του.

Ο χρόνος αυτός θα μας βοηθήσει να συναντήσουμε τον εαυτό μας, τις προτεραιότητες μας, τις επιθυμίες μας. Με λίγα λόγια να καταλάβουμε ότι βρισκόμαστε στο τιμόνι της ζωή μας.

Είναι σημαντικό να δίνουμε ποιοτικό χρόνο στον εαυτό μας όπως και στους ανθρώπους που αγαπάμε. Δηλαδή χρόνο ουσιαστικής επικοινωνίας. Είναι σημαντικό να ρωτάω τον εαυτό μου, είμαι καλά; Θέλω να συνεχίσω ως έχει την καθημερινότητα μου ή κάτι μέσα μου πιέζεται. Ο χρόνος με τον εαυτό δεν είναι απαραίτητα εύκολος ή ευχάριστος χρόνος είναι όμως απαραίτητος για την ψυχική μας ισορροπία.

 

Previous Article

Τα πάντα για τη Yoga

Next Article

Τα πάντα για το ύψος. Από τι επηρεάζεται και πως μας επηρεάζει.

Related articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *