Now Reading
Πώς Να (Μην) Βάζεις Στόχους – Κωνσταντίνος Ρίζος

Πώς Να (Μην) Βάζεις Στόχους – Κωνσταντίνος Ρίζος

Κωνσταντίνος Ρίζος – Δάσκαλος Τεχνικής Αλεξάντερ, Accredited Coach, Σκηνοθέτης

active-word.com

Email

Το να βάζουμε στόχους είναι μια δουλειά ψυχραιμίας, συνειδητότητας και καλοσύνης.

Γιατί λίγοι άνθρωποι βάζουν στόχους και ακόμα πιο λίγοι από αυτούς τους πετυχαίνουν;

Το πρόβλημα με τη στοχοθέτηση

Το μοντέλο fear setting

Smart Μοντέλο Στοχοθέτησης

Specific – Συγκεκριμένος στόχος

Measurable – Ό,τι μετριέται, διαχειρίζεται.

Attainable – Οι στόχοι να είναι εφικτοί

Relevant – Σχετικοί με εσάς ή σχετικοί με την ταυτότητα που θέλετε να αποκτήσετε

See Also

Time Based –  Στόχος Χρονικά Προσδιορισμένος

Show notes

  • Βασικός παράγοντας για την επιτυχία ή όχι ενός στόχου είναι το πόσο ρεαλιστικός είναι. Ο άνθρωπος είναι ένα παζλ του πραγματικού και του φαντασιακού.
  • Σύμφωνα με έρευνα, οι στόχοι οι οποίοι είναι πιο κοντά στην ταυτότητα μας και τους κοινοποιούμε στους γύρω μας, θεωρούμε στο μυαλό μας ότι έχουν ήδη πραγματοποιηθεί. Αυτό, επομένως, μπορεί να δράσει και λίγο αποθαρρυντικά, γιατί στην φαντασία μας αυτό που θέλουμε να κάνουμε, έχει γίνει ήδη.
  • Ένας από τους λόγους που θέτουμε στόχους είναι η ελλειματικότητα, η αίσθηση ότι δεν είμαστε αρκετοί.
  • Το σημαντικό είναι να καταλάβουμε ότι είμαστε άνθρωποι. Πρέπει να αποδεχτούμε ότι δεν είμαστε τέλειοι και να απολαύσουμε το παιχνίδι.
  • Μια άσκηση για να ξεπεράσουμε τον φόβο σκηνής, είναι να φανταστούμε πως στο κοινό βρίσκονται τα χειρότερα πιθανά άτομα. Αυτά τα άτομα, τι θα μπορούσαν να μας προσάψουν; Αυτό σε τι βαθμό μας αντιπροσωπεύει; Σε τι βαθμό μας ενοχλεί να μας χαρακτηρίσουν με έναν τρόπο; Αυτοί οι άνθρωποι και αυτοί οι χαρακτηρισμοί έρχονται και ενισχύουν τις περιοριστικές πεποιθήσεις μας.
  • Δεν σκεφτόμαστε μόνο τα μέσα για τον στόχο. Κάνουμε fear setting, απαριθμούμε, δηλαδή, τα χειρότερα δυνατά σενάρια. Γράφουμε τους φόβους μας και βλέπουμε ποιο είναι φανταστικοί και ποιοι πιθανοί να συμβούν.Θέτοντας τέτοια ερωτήματα, μπορούμε να είμαστε πιο προετοιμασμένοι.
  • Smart Μοντέλο Στοχοθέτησης: 
    • Specific: Συγκεκριμένος στόχος
    • Measurable: Μετρήσιμος
    • Attainable: Εφικτός
    • Relevant: Σχετικός
    • Time-based: Έχει προθεσμία
  • Ο στόχος μας δεν πρέπει να είναι μια διαδικασία αυτοανάλωσης, γιατί τότε θα θέλουμε όλο και περισσότερα, χωρίς να νιώθουμε ποτέ ευχαρίστηση που τα πετύχαμε. Ο στόχος πρέπει να γίνει το μέσο για κάτι μεγαλύτερο.
  • Όταν κάνουμε πράγματα, ακόμη και πολύ μικρά, για να φροντίσουμε τον εαυτό μας, το κόστος του στόχου γίνεται πολύ μικρότερο.
  • Κάτι που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι μένουμε ανοιχτοί σε ερεθίσματα του περιβάλλοντος μας. Κάθε άνθρωπος και εμπειρία μπορεί να μας φανεί χρήσιμη και να μας πάει πιο πέρα στην ολοκλήρωση του στόχου μας.

Links και αναφορές

Augusto Boal

Tim Feriss

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
© 2023 GiatiOxi. All Rights Reserved.