#321 – Πώς Δημιουργήθηκε το brand Laouta – Εύη Λαχανά
18 Απριλίου, 2021
Εύη Λαχανά – Ιδρύτρια “Laouta Skincare”
Πώς τα σαπούνια της Εύης Λαχανά και της μαμάς της έγινε το brand “Laouta Skincare” και έχει φτάσει σήμερα να εξάγει σε Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο και Γερμανία και να φτάνει στα επίπεδο “cult” για το το αγοραστικό κοινό.
Ακούστε στο podcast την ιστορία της Εύης όπως την αφηγήθηκε στη Δέσποινα Κανάκογλου.
Show Notes
- Η Laouta Skincare είναι μία ελληνική εταιρεία φυσικών καλλυντικών που ασχολείται, κυρίως, με προϊόντα περιποίησης προσώπου.
- Η επιλογή του ονόματος της εταιρείας προέκυψε αυθόρμητα και αναφέρεται σε τοπωνύμιο. Το “Laouta” είναι ένα χωράφι στην Κάρπαθο, που ανήκει στη οικογένεια της Εύης, εκεί μεγάλωσε η ίδια και εκεί έκανε τα πρώτα της βήματα, παίρνοντας τις πρώτες ύλες και φτιάχνοντας τα εκχυλίσματα της εταιρείας.
- Ιδρύτρια του brand είναι η Εύη Λαχανά. Αφού τελείωσε τις σπουδές της στη Γεωπονική Σχολή του ΑΠΘ το 2008 και πριν από τη δημιουργία της “Laouta Skincare”, επαγγελματικά ασχολήθηκε με διάφορους κλάδους. Την περίοδο 2008-2009 η Εύη εργαζόταν σε ένα γραφείο αρχιτεκτονικής τοπίου, το οποίο λόγω της οικονομικής κρίσης έκλεισε. Έκτοτε άρχισε να κάνει διάφορες δουλειές για να ζει. Στη διαδρομή αυτή, όπως αναφέρει, κάθε μια από τις διαφορετικές αυτές δουλειές τής προσέφερε πολλά και διαφορετικά εφόδια, που απεδείχθησαν χρήσιμα τόσο για την προσωπική της εξέλιξη, όσο και για την εξέλιξη της “Laouta Skincare”.
- Η ιδέα γύρω από τη δημιουργία της “Laouta Skincare” ξεκίνησε το 2011, όταν η Εύη άρχισε να φτιάχνει αποκλειστικά ακατέργαστα σαπούνια μαζί με την μαμά της. Σιγά σιγά, η ιδέα που αναπτύχθηκε ήταν η δημιουργία φυσικών σαπουνιών, εμπνευσμένα από το παραδοσιακό σαπούνι ελαιόλαδου, όμως σε μία πιο εμπλουτισμένη εκδοχή του.
- Πρόκειται για μία εταιρεία φυσικών καλλυντικών, η οποία επικεντρώνεται στην zero waste φιλοσοφία από το ξεκίνημά της το 2011, όταν ακόμη το κοινό δεν ήταν τόσο ενημερωμένο γύρω από αυτή την τάση.
- Η Laouta ξεχωρίζει για την αισθητική της ταυτότητα και το design των προϊόντων της, αλλά και το packaging, στα οποία δίνει ιδιαίτερη έμφαση η Εύη.
- Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στην ποιότητα των υλικών των προϊόντων, καθώς και στην προσβασιμότητα του κόσμου σε αυτά, καθώς πρωταρχικός στόχος της Εύης ήταν η παραγωγή προϊόντων που θα είναι εύκολα και θα έχουν αποτέλεσμα.
- Η εξέλιξη της εταιρείας μέσα στα χρόνια γίνεται με αργά και βασανιστικά – πλην σταθερά- βήματα. Στηρίζεται εξ ολοκλήρου στην ίδια την Εύη και τον σύζυγό της, με το οποίο και αποφάσισαν το 2014 να επικεντρωθούν στην ιδέα της “Laouta”. Έτσι, αφού παραιτήθηκαν από την τότε δουλειά τους, άνοιξαν και το πρώτο τους φυσικό κατάστημα στον Πειραιά, το οποίο και έφτιαξαν ο ίδιοι από το μηδέν. Στο κατάστημα πουλούσαν τα σαπούνια, φυτικά έλαια, αιθέρια έλαια, αρώματα και άλλα προϊόντα. Μετά από ένα χρόνο, το 2015, η εταιρεία απέκτησε και online shop, το οποίο έφτιαξε η ίδια η Εύη, η οποία εκτός από το να φτιάχνει τις φόρμουλες των προϊόντων, είναι παρούσα σε κάθε στάδιο.
- Τα πρώτα χρόνια της “Laouta” και δεδομένης της οικονομικής κρίσης, η ιδέα μιας νέα επιχείρησης φάνταζε τελείως τρελή. Ωστόσο, είχαν τη στήριξη των οικογενειών τους και κυρίως πάθος για αυτό που έκαναν, επιμονή και υπομονή, γι’ αυτό και πέτυχαν. Η “Laouta” κατάφερε να ανθίσει σε μία περίοδο που δεν υπήρχαν χρήματα και καμία κρατική οικονομική βοήθεια ή κίνητρο σε νέα εγχειρήματα.
- Η Εύη ξεκίνησε με επιφύλαξη την ιδέα της “Laouta” και χωρίς να έχει φιλοδοξίες. Δεν είχε φανταστεί πως το όραμα αυτό θα λάμβανε τέτοια διάσταση. Με επιμονή και πολλή δουλειά τα κατάφεραν. Πλέον, εκτός από την Εύη και τη μαμά της, το προσωπικό της εταιρείας απαρτίζεται από πέντε μόνιμους υπαλλήλους, καθώς και εξωτερικούς συνεργάτες.
- Εκμεταλλευόμενοι την δυνατότητα που δίνουν στις επιχειρήσεις τα social media και το instagram για τη διαφήμιση, ακόμη και χωρίς μεγάλο κόστος, τα τελευταία τρία χρόνια η εταιρεία και τα προϊόντα της έχουν γίνει ακόμη πιο γνωστά στο ευρύ κοινό.
- Τα προϊόντα της “Laouta” ταξιδεύουν και εκτός ελληνικών συνόρων, αφού η εταιρεία εξάγει σήμερα τα προϊόντα της σε χώρες όπως το Βέλγιο, η Ολλανδία, το Λουξεμβούργο, η Γαλλία, η Ισλανδία και η Γερμανία.
- Ανάμεσα στα επόμενα βήματα της εταιρείας, σε ό,τι αφορά το δημιουργικό κομμάτι, είναι η δημιουργία αντηλιακών προσώπου, τα οποία βρίσκονται στους τελικούς ελέγχους και αναμένεται να κυκλοφορήσουν στο προσεχές μέλλον. Πρόκειται για ένα απαιτητικό προϊόν, vegan, που Εύη πιστεύει πολύ σε αυτό.
- Η Εύη θεωρεί πως για να πετύχει η ιδέα, χρειάζεται αυτοπεποίθηση και όχι. Πρέπει να θέτεις δίκαιους κανόνες, χωρίς υπεροψία και πάντα προς το όφελος της εταιρείας.
- Εάν κάτι άλλαζε στην πορεία της η Εύη, θα ήταν το να μην είναι τόσο ελαστική. Παρόλο που αρκετοί προσπάθησαν να την επηρεάσουν, εξαιτίας του μικρού μεγέθους της εταιρείας και της νεότητας του brand, δεν το έβαλε κάτω. Ξεκινώντας δεν είχε τόση αυτοπεποίθηση, οπότε και ως εταιρεία υπήρξαν αρκετά διαλλακτικοί με τις συνεργασίες τους. Αντιξοότητες που έχει αντιμετωπίσει όχι μόνο στη Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό, σαν ελληνικό brand.
- Περισσότερες αρνητικές εμπειρίες έχει βιώσει από συνεργασίες στο εξωτερικό, παρά στην Ελλάδα.
- Ο τομέας skincare στην Ελλάδα είναι πολύ ανερχόμενος. Υπάρχουν πολλές και αξιόλογες ελληνικές εταιρείες, ενώ υπάρχει και μεγάλος φυσικός πλούτος ως πρώτη ύλη.
What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0